Perşembe, Haziran 02, 2011

Mavi

Bir bardak; mavi camdan,
Okyanus derinliğinde tabanı.
O eski boncukların heyecanı...
Sarı, pembe, yeşil de olsa en sevdiğimdi mavisi
Sonsuzluk demekti, özgürlük demek.
Yaklaştırdığımda gözbebeklerime
Girerdim içine; masmavi bir dünya!
Kahramanı ben, roller paylaşılmış.
Uçardım üstlerinden her yer mavi,
Elma, paylaço, kelebek mavi...
Apartmanlar sokaklar yoktu orada,
Köşe başında ağlayanlar, pencereden atlayanlar...
Ne gezer tertemiz dünyamda!
Mavi; pâk olmaktır, neşedir, asalettir, huzurdur...
Dokunsalardı karşılarında beliren mavi camdan kapıya,
Korkmasalardı parmak uçlarında oluşan halkalardan,
Soksalardı başlarını şakır şakır yağan mavi yağmuruma, 
Savursalardı kahkahalarını mavi göklerime,
Bu kadar kural olmasaydı hayatlarında;
Görürlerdi, inanır severlerdi...
Şimdi her şey onların istediği gibi.
Bitti; aynı boşalan mavi camdan bardağım gibi.
Geriye kalan turuncu güneş parçacıkları.
Şimdikiler ona meyve suyu kalıntısı diyor
Ve o kiri(!) temizlemeye uğraşıyor... 

Bitli Lahana

2 yorum:

  1. Merhabalar Bitli Lahana,

    Blog sayfamı ziyaret ederek, izleyiciler grubuna bıraktığınız profil bilgilerinizden yola çıktığımda beni sizin blog sayfanıza getirdi.

    Bu nasıl bir yolculuktur ki, en uzak mesafeleri en yakın eder. Ziyaretiniz için çok teşekkür ederim. Yıllardır blog platformlarında uğraşır dururum. İnternet aleminde ne kadar blog platformu varsa hepsinde blog sayfalarım vardır. Blogger hem hız, hem de sistem açısından en mükemmelidir.

    Sizin de neden burayı tercih ettiğinizi bilemiyorum. Bir tecrübeye mi dayanıyor, ya da salık mı verildi...

    Kullanıcı adınız da bir hayli ilginç! "Bitli Lahana"

    Renklerden mavinin "gece mavisi" dedikleri mavi ile gündüzün gökyüzünün rengi olan maviyi çok severim. Gündüzün mavisi temiz, saf ve berrak bir mavi olması nedeniyle enginliği, gecenin mavisi ise ben de gizemi çağrıştırır.

    "Mavi" isimli şiirinizin satır aralarında çocukluktan, gençliğe doğru ruhsal bir yürüyüşün ayak sesleri gizlenmiş.

    Güzel bir şiir olmuş, beğendim. Tebrik ederim. kaleminiz ve yüreğiniz güçlü ve daim olsun.

    En Güzel'e emanet olun ve sağlıcakla kalın. Selam ve dua ile.

    YanıtlaSil
  2. Merhaba Yaz Blogcu,

    Veysel olmaya gönlümüz yetmez, uzaklar katmerlenir bizde. Şahısa münhasır adalarız böyle yolculuklarımız da olmasa. İyi ki geldik size 'hoş'bulduk ve iyi ki geldiniz 'hoş'geldiniz.

    Bizim gelişimiz geç kalmış bir aydınlanış anı vesilesiyle. Sosyal paylaşım ağlarında her ruh halinin gösteriş halinde şekil bulmasından usanmıştım; ancak içimdeki "bunu birilerine duyurmalıyım" dürtüsünden de kurtulamıyordum. Bloglarsa bilinçaltımda sürekli bir kenara itilmiş tozlar altında kalmış, hiç düşünmüyormuşum. Ta ki tevafuken sevdiğim bir insanın pek uğramadığı bloguna rastlayana kadar. En güzel iyilik sağ elle sol elin birbirinden haberdar olmadığıymış ya; burada iyiliklerin en güzeli sevgili arkadaşıma ait herhalde. Dualarla anıyorum buradan onu =)

    Şiir için güzel yorumlarınıza teşekkür ederim. Sanırım mavinin her bünyede özel yansımaları var. Sizde oluşturduğu hisleri de okumak güzeldi.

    İç aleminize bir sonraki misafirliğimize kadar, selametle.

    YanıtlaSil